Αίτηση υποβολής δικαιολογητικών με σκοπό την θεώρηση άδειας εγκαταστάτη καύσης.
Τα βήματα για την διεκπεραίωση της διαδικασίας είναι τα εξής:
1. Κατάθεση αίτησης/υπεύθυνης δήλωσης, συνοδευόμενης από τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
2. Έλεγχος πληρότητας υποβληθέντων δικαιολογητικών.
3. Έκδοση θεωρημένης άδειας.
Για τη θεώρηση της άδειας ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει:
1. Αίτηση.
2. Το παράβολο που καθορίζεται δυνάμει της Υ.Α. που εκδίδεται βάσει του άρθρου 5 παρ. 13 και 15 του Ν. 3982/2011.
3. Ο ενδιαφερόμενος οφείλει επίσης:
(α) να παράσχει στοιχεία που τεκμηριώνουν υπηρεσία τουλάχιστον τριών ετών, εντός της οκταετίας ή
(β) να υποβάλει υπεύθυνες δηλώσεις καλής εκτέλεσης, που τεκμηριώνουν μέσο ετήσιο κύκλο εργασιών, εντός της οκταετίας, τουλάχιστον ίσο με το 60% του μέσου ετήσιου ατομικού διαθέσιμου εισοδήματος (ΜΕΑΔΕ), όπως αυτό υπολογίζεται από την Ελληνική Στατιστική Αρχή ή
(γ) να υποβάλει υπεύθυνες δηλώσεις καλής εκτέλεσης και στοιχεία υπηρεσίας, που τεκμηριώνουν, αντιστοίχως, τις προϋποθέσεις των περιπτώσεων (α) και (β).
Η τεκμηρίωση της υπηρεσίας ή του κύκλου εργασιών γίνονται σύμφωνα με το άρθρο 6, δηλαδή με την υποβολή της βεβαίωσης προϋπηρεσίας για το μισθωτό ή της υπεύθυνης δήλωσης για τον ελεύθερο επαγγελματία, χωρίς να απαιτούνται τα στοιχεία που αφορούν τον εποπτεύοντα.
4. Η προβλεπόμενη στην παράγραφο 3 θεώρηση γίνονται εντός έξη (6) μηνών από τη λήξη της ως άνω οκταετίας και η επόμενη οκταετία αρχίζει να μετρά από την ημερομηνία λήξεως της προηγούμενης οκταετίας.
Μετά την παρέλευση απράκτου του εξαμήνου από τηλήξη της ως άνω οκταετίας, λόγω μη προσκόμισης στην αρχή αδειοδότησης των απαραίτητων δικαιολογητικών, η άδεια θεωρείται με την υποβολή αίτησης που συνοδεύεται από τα παρακάτω στοιχεία:
(α) Τα προβλεπόμενα παραπάνω 1,2,3 δικαιολογητικά, σχετικά με τη διάρκεια της υπηρεσίας ή με τον κύκλο εργασιών, τα οποία πρέπει να αφορούν και τον χρόνο που μεσολάβησε από τη λήξη της ημερομηνίας θεώρησης, μέχρι την υποβολή των ως άνω δικαιολογητικών.
(β) Παράβολο, το οποίο είναι διπλάσιο από το προβλεπόμενο στην παράγραφο 3, εάν η καθυστέρηση δεν υπερβαίνει το ένα έτος, και τετραπλάσιο από το προβλεπόμενο στην παράγραφο 3, εάν η καθυστέρηση υπερβαίνει το ένα έτος, αλλά είναι μικρότερη των πέντε ετών.
Στις ανωτέρω περιπτώσεις, η επόμενη οκταετία για την απαιτούμενη θεώρηση, αρχίζει να μετράει από την 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους από την ημερομηνία της θεώρησης.
5. Εάν η καθυστέρηση θεώρησης της άδειας ξεπεράσει τα πέντε έτη ή εάν ο ενδιαφερόμενος αδυνατεί να προσκομίσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να προσκομίσει: βεβαίωση κατάλληλης εκπαίδευσης που παρέχεται από εγκεκριμένους, για το σκοπό αυτό, φορείς ή σχολές εκπαίδευσης σύμφωνα με τις προβλέψεις του Π.Δ. που εκδίδεται κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 4 παρ. 2 του Ν. 3982/2011. Σε αντίθετη περίπτωση, η άδεια ανακαλείται και, προκειμένου ο ενδιαφερόμενος να έχει το δικαίωμα άσκησης της αντίστοιχης επαγγελματικής δραστηριότητας, οφείλει να εφοδιαστεί με νέα άδεια, η οποία εκδίδεται μετά από υποβολή σχετικής αίτησης και ύστερα από επιτυχή εξέταση. Για τον σκοπό αυτό ο ενδιαφερόμενος καταβάλλει το παράβολο που καθορίζεται από την ΥΑ που εκδίδεται δυνάμει του άρθρου 5 παρ. 13 και 15 του Ν. 3982/2011.
α. Οι διατάξειςτου Ν. 3982/2011 (ΑΔΑ 4ΑΣΡΦ-ΑΔ2).
β. Το ΠΔ 114/2012, ΦΕΚ 199/Α/17-10-2012.
Το παράβολο που καθορίζεται από την ΥΑ που εκδίδεται δυνάμει του άρθρου 5 παρ. 13 και 15 του Ν. 3982/2011.
Εάν η αίτηση είναι ελλιπής, η Εκδούσα Αρχή ενημερώνει σχετικά και χωρίς καθυστέρηση τον ενδιαφερόμενο αιτούντα εντός 15 ημερών για την ανάγκη υποβολής συμπληρωματικών δικαιολογητικών.
Σε περίπτωση παρέλευσης άπρακτης της ανωτέρω προθεσμίας, θεωρείται ότι η αίτηση του ενδιαφερομένου έχει γίνει σιωπηρώς δεκτή, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 14 του Ν.3844/2010 (ΦΕΚ 63/Α΄/3-5-2010).
Ο ενδιαφερόμενος στην προαναφερόμενη περίπτωση της σιωπηρής έγκρισης μπορεί να ζητήσει τη σχετική βεβαίωση από την Εκδούσα Αρχή, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 10 του Ν.3230/2004 (ΦΕΚ 44/Α΄/11.02.2004).
Στον αιτούντα, ο οποίος θεωρεί ότι η αίτησή του δεν γίνεται δεκτή χωρίς νόμιμη αιτία ή ότι η διοίκηση καθυστερεί αναιτιολόγητα, παρέχεται η δυνατότητα προσφυγής στην τακτική δικαιοσύνη κατά της πράξης ή της παράλειψης της διοικητικής αρχής προς την οποία έχει υποβληθεί η αίτησή του.
Άσκηση επαγγελματικών δραστηριοτήτων, χωρίς να έχει θεωρηθεί η αντίστοιχη άδεια, επισύρει τις κυρώσεις που προβλέπονται στο άρθρο 12 του Ν.3982/2011.
Διαδικασίες: | 258 |